7 wskazówek dotyczących budowania SEO + nawigacji zorientowanej na UX

Chcesz zwiększyć wartość witryny zarówno ze strony użytkowników, jak i bota wyszukiwarek? Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami, jak pomóc w optymalizacji nawigacji głównej witryny. Jako marketerzy cyfrowi możemy mieć wrażenie, że ścigamy stale zmieniające się wskaźniki.

 

Choć dla jednych uciążliwe, dla innych jest pasją. Tak czy inaczej, zawsze szukamy następnego gatunku optymalizacji, który może przybliżyć nas do naszych celów. W pogoni za jasnymi i błyszczącymi trendami marketingowymi, obsesją na punkcie pożądanych rankingów słów kluczowych SEO, tworzeniu treści lub modyfikowaniu płatnych reklam w wyszukiwarce w celu uzyskania lepszego CTR , musimy się zatrzymać i zwolnić, aby „zobaczyć las dla drzew”.

 

Podstawowe doświadczenie Twojej witryny, które jest dzielone między użytkownika a wyszukiwarkę, to nie tylko Twoje treści; to jest twoja główna nawigacja. Twoja główna nawigacja to narzędzie, które pomaga użytkownikowi dotrzeć do Twoich treści, a wyszukiwarka może zrozumieć hierarchię Twoich stron.

 

Co ważniejsze, pomaga użytkownikowi i wyszukiwarce zrozumieć, co jest ważne dla Twojej marki, a co powinno być dla nich ważne. Jest to elementarny „sprzedawca”, który często jest pomijany. Tak często przemierzamy strony internetowe ze zbyt dużą ilością informacji prezentowanych w głównej nawigacji, co powoduje zamieszanie.

 

Z drugiej strony, ponieważ wiele witryn zostało uproszczonych pod kątem obsługi urządzeń mobilnych , główna nawigacja nie zapewnia wystarczających wskazówek. Idąc dalej, zobaczysz kilka różnych kwestii, które należy wziąć pod uwagę przy optymalizacji głównej nawigacji witryny.

 

Warto również wspomnieć, że ten proces nie jest pracą jednoosobową. Chociaż dane powiedzą nam o kluczowych czynnikach, jakich chcą użytkownicy, do podjęcia najlepszych decyzji nawigacyjnych potrzebny jest udział wielu stron. Obejmują one:

  • Przywództwo, które może wyszczególnić przyszły kierunek organizacji i to, co stanie się ważne w przyszłości.
  • Wsparcie sprzedaży, które może szczegółowo opisać, o co proszą potencjalni klienci i klienci.
  • Eksperci SEO mogą szczegółowo opisać, co jest już mocno powiązane w witrynie, a co nie.

 

Te siedem wskazówek może pomóc Ci zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po Twojej witrynie, gdzie nawigacja jest niewystarczająca i jak ją ulepszyć.

 

 

1. Analizuj przepływ użytkowników Google Analytics

Naszym pierwszym przystankiem w dążeniu do idealnej nawigacji głównej jest przegląd tego, w jaki sposób nasi obecni odbiorcy korzystają z naszej struktury górnych linków. Chcemy uszczęśliwiać wyszukiwarki, a także pokazywać nasze preferencje dotyczące treści, ale wrażenia użytkownika są najważniejsze.

7 wskazówek dotyczących budowania SEO

reklama:

W swoim profilu Google Analytics przejdź do User Flow w segmencie odbiorców . Początkowo chcemy zobaczyć, jakie są wspólne ścieżki użytkowników na stronie. Czy widzisz określone zachowanie ruchowe? W tym miejscu ważne jest, aby sprawdzić, gdzie będzie następna osoba, która wyląduje na stronie głównej, a także te, które wylądują na stronie wewnętrznej.

 

Czy są jakieś podobieństwa w preferencjach odwiedzin drugiej strony? Następnie, ponieważ wstępnie przeanalizowaliśmy przepływ użytkowników w widoku Wszyscy użytkownicy, utwórz zaawansowany segment, aby wyświetlić te wizyty, które zakończyły się konwersją lub transakcją. Ponownie, czy widzisz określone zachowanie ruchowe lub podobne do zwykłego użytkownika?

Nie kusić „króliczej dziury” w tym stylu recenzji, ale masz możliwość wykorzystania innych predefiniowanych zaawansowanych segmentów, a także niezliczonych opcji do wyboru w tworzeniu niestandardowych zaawansowanych segmentów. Możesz zobaczyć podróże:

  • Nowi a powracający użytkownicy.
  • Specyficzne geografie i języki.
  • Według określonych kanałów ruchu.
  • Nawet tych, którzy odwiedzili określoną sekcję witryny podczas swojej wizyty.

 

2. Zbadaj wewnętrzne wyszukiwanie w witrynie

Zbadaliśmy, przez które linki nawigacyjne przechodzą internauci, aby znaleźć interesujące ich treści. Poświęćmy jednak chwilę na przejrzenie treści, które spodziewają się zobaczyć, ale nie znajdują.

 

Treści, które nie są łatwo dostępne lub zrozumiałe w głównej nawigacji. Możesz to zrobić, analizując Site Search w Google Analytics. Spójrz na konkretne wyszukiwane hasła, które użytkownicy wpisują, czy zawężają swoje wyszukiwania i ich współczynniki wyjść.

 

Pomaga to zrozumieć, jakich linków i treści oczekują od Twojej witryny oraz jakich treści nie znaleźli w głównej nawigacji. Zagłębiając się w temat, możesz także przejść poza ogólne wyniki wyszukiwania w witrynie, aby przeanalizować dane według odpowiednich stron początkowych użytkownika. Może to zapewnić wgląd w dodatkowe potrzeby nawigacyjne, które mogą utrzymywać się poza główną nawigacją.

 

 

3. Wizualizuj interakcję użytkownika z mapą cieplną

W poprzedniej analizie przyjęliśmy podejście oparte na danych / liczbach, aby zrozumieć zachowanie użytkownika za pomocą nawigacji głównej. Teraz odchodzimy od tak szczegółowych danych o zachowaniu, aby uzyskać wizualne wyczucie tego, jak użytkownicy reagują na główną nawigację.

 

Aby wykonać to ćwiczenie, będziesz potrzebować dostawcy danych map cieplnych (wolę Lucky Orange). Zwróć szczególną uwagę nie tylko na ruch kliknięć głównej nawigacji użytkowników strony głównej, ale także na działania użytkowników strony wewnętrznej. Co najważniejsze, ważne jest, aby sprawdzić, jak zmieniają się zachowania między użytkownikami komputerów stacjonarnych i mobilnych.

Możesz zauważyć w swojej aplikacji, że zachowanie pulpitu i urządzenia mobilnego może wyglądać zupełnie inaczej, jak pokazuje przykład. Prezentacje między komputerami stacjonarnymi i urządzeniami mobilnymi są często bardzo różne. W skompresowanym wyświetlaczu musisz wziąć pod uwagę, jak łatwa lub rozszerzalna może być główna nawigacja. Linki z małą czcionką nie otrzymują linków.

 

Warto wspomnieć, że przy kolejnym przeprojektowaniu witryny rozważ nawigację na pulpicie naśladującą powyższy przykład. To doświadczenie umożliwia użytkownikom komputerów stacjonarnych podobną prezentację do użytkowników mobilnych, rozpoczynając swoją podróż do witryny od zaledwie kilku podstawowych punktów. To staje się powszechną prezentacją projektową prostoty. Dołożyli Państwo należytej staranności w zrozumieniu zachowania użytkowników . To zaczyna pokazywać ważny wgląd w to, jakie linki lub główne elementy nawigacyjne musimy zachować.

 

4. Naucz użytkowników, czego mogą się spodziewać po tekście zakotwiczenia

Fraza, którą powtarzam sobie nieprzerwanie od dwóch dekad, brzmi: „wyjdź z głowy i wejdź do swoich klientów”. Na przykład potencjalny klient nie wie, czym jest „XL Custom Suite” dla „Preferowanych użytkowników”. Po prostu próbują zrozumieć, jakie usługi oferujesz.

 

Zanim zaczniesz wykorzystywać swoją markową ofertę w głównej nawigacji, naucz osoby wchodzące na Twoją witrynę, jaką branżę, rodzinę produktów i gatunek produktów obsługujesz. To, co powinieneś nazwać głównymi kotwicami nawigacyjnymi, zależy w dużej mierze od kilku obszarów.

 

Najpierw zwerbuj swoje zespoły sprzedaży, produktów i usług, aby zrozumieć, w jaki sposób Twoi klienci i potencjalni klienci odnoszą się do oferty produktów lub usług. Przejmij nastawienie swoich klientów, a Twoja nawigacja będzie jeszcze lepsza. Po drugie, badanie słów kluczowych oznacza świat w tym ogólnym ćwiczeniu. Możesz użyć Planera słów kluczowych Google Ads lub narzędzia innej firmy, aby zbadać popyt i liczbę słów kluczowych.

 

Dzięki tym badaniom dowiesz się, w jaki sposób użytkownicy docierający do Twojej witryny wyszukują i nazywają Twoje produkty i usługi. Te informacje są niezbędne podczas aktualizowania głównego tekstu kotwicy nawigacji. W sferze SEO to badanie słów kluczowych pomaga również wyszukiwarkom zrozumieć, jakie sektory produktów lub usług obsługujesz.

5. Znajdź swoje najlepsze strony z linkami

Do tej pory koncentrowaliśmy się na danych specyficznych dla użytkownika, ale teraz skupmy się na SEO. Osoby dobrze zorientowane w SEO wiedzą, że im więcej łączysz z treścią wewnętrznie, tym bardziej pokazuje ona pierwszeństwo w Twojej witrynie. Nie oznacza to, że powinieneś spamować linki w swojej witrynie.

 

Ale ważne jest, aby połączyć strony ze sobą w nawigacji głównej, nawigacji w stopce, obsłudze nawigacji wewnętrznej, a także w tworzeniu linków w treści zasobów. Jednak dzisiaj jesteśmy tutaj, aby upewnić się, że ważne treści są umieszczane w głównej nawigacji. W Google Search Console  w sekcji Linki , a konkretnie Linki wewnętrzne , zobaczysz raport Google na temat częstotliwości tworzenia linków do wewnętrznych stron witryny.

 

Oczywiście możesz zobaczyć, do jakich stron wewnętrznych łączysz się w głównej nawigacji, ale ten raport daje wyobrażenie o przypadkach, w których możesz już mocno linkować w innych pomocniczych instancjach nawigacji. Pamiętaj, że nie chcemy przesadzać z wewnętrznymi linkami do konkretnych witryn, ale możesz dowiedzieć się, gdzie jesteś bardzo nieprawdziwy. Jeśli widzisz mnóstwo wewnętrznych linków do stron, które uważasz za mniej ważne, chcesz sprawdzić, dlaczego i usunąć niektóre z nich. Lub przenieś je z nawigacji podstawowej do dodatkowej.

 

6. Uważaj na podstawy SEO

Chociaż tekst zakotwiczenia obejmuje potrzeby SEO dotyczące trafności słów kluczowych na stronie, główne elementy niezbędne do SEO w głównej nawigacji są zakorzenione w kwestiach technicznych. Pomyśl o tym jako o czynniku, który otacza „wydajność pełzania”. Google i Bing poczyniły przez lata ogromne postępy w przeszukiwaniu i indeksowaniu JavaScript , ale nadal unikałbym tego stylu nawigacji.

 

Jeśli przypadkowo wykluczasz skrypt robots.txt w witrynie lub nie korzystasz z preferowanego wdrożenia, takiego jak Progressive Enhancement , istnieje ryzyko, że posiadasz główną nawigację, która jest trudna do przemierzenia przez wyszukiwarkę. Najlepszą praktyką jest upewnienie się, że główna nawigacja jest skonstruowana w formacie HTML lub w tym, co jest powszechnie określane jako odnośniki „a href”.

W nawigacji głównej jest jeden błąd, który zdarza się zbyt często. Przez cały okres istnienia witryny przekierowujesz adresy URL. Łatwo zapomnieć o zaktualizowaniu nawigacji głównej, aby zawierała linki do bieżących adresów URL stron. Tak więc główny link nawigacyjny przechodzi do przekierowania. Zmuszenie pełzającej wyszukiwarki do wytrzymania przekierowania spowolni prędkość indeksowania i zapewni mniej niż wydajne indeksowanie dla wyszukiwarek.

 

Aby ocenić ten potencjalny problem w obecnym stanie głównej nawigacji, użyj rozszerzenia Chrome Sprawdź moje linki . To narzędzie podświetli wszelkie przekierowania (i uszkodzone) linki, które mogą istnieć w głównej nawigacji. W ramach najlepszej praktyki to ćwiczenie należy wykonywać za każdym razem, gdy witryna jest przeprojektowywana, zarówno w zakresie kodowania przeprojektowania, jak i podczas pytań i odpowiedzi oraz po wdrożeniu.

 

7. Sprawdź, co jest w rankingu, a co nie

Przeglądając wszystkie swoje najlepsze rankingi bezpłatnych wyników wyszukiwania, możesz zorientować się, gdzie prawdopodobnie występują luki sekcyjne lub hierarchiczne. Linkowanie bardziej do tych wewnętrznych sekcji może przekazać znaczenie wyszukiwarce.

 

Przykład:

Może się okazać, że Twoja strona główna ma równie dobre pozycje w rankingu, jak strony podkategorii produktów, ale nie strony nadrzędnej kategorii produktów. Może to być spowodowane nawigacją rozwijaną, która dobrze łączy się z głębszą zawartością witryny, ale kategoria nadrzędna w ogóle nie jest połączona.

 

Powoduje to ogromną dysproporcję w ilości linków i postrzeganej ważności na głębszych poziomach witryny w porównaniu ze stronami kategorii na poziomie nadrzędnym. Dobrym pierwszym krokiem jest utworzenie grup słów kluczowych na podstawie tego, co składa się na główną nawigację oraz całą rodzinę ofert. Oceń badania słów kluczowych tak, jak to zrobiliśmy powyżej, ale spójrz także na rankingi konkurentów, aby zrozumieć luki, które mogą istnieć.

 

Łączyć lub nie łączyć

Kroki, które szczegółowo opisałem, są ostatecznie głębokim zagłębieniem się w zrozumienie tematów, którymi interesują się Twoi odbiorcy, jakich tematów chcą lub oczekują od nas, a także jakich treści potrzebujemy, aby przedstawić znaczenie wyszukiwarkom.

 

Miejmy nadzieję, że weźmiesz sobie do serca ten główny audyt nawigacji, zwróć uwagę w nadchodzących miesiącach na poprawę nie tylko wskaźników konwersji i rankingów SEO, ale także wskaźników zachowań użytkowników witryny. Obejmują one współczynnik odrzuceń , czas spędzony w witrynie oraz strony wyświetlane na sesję. Ostatecznie te punkty styku będą sposobem na podziękowanie użytkownikowi końcowemu i wyszukiwarce za ciężką pracę.