Podstawowa aktualizacja Google z maja 2022 r.: Jaki jest dotychczasowy wpływ?

Przeanalizowaliśmy wpływ podstawowej aktualizacji Google z maja 2022 r., aby określić, czego można się nauczyć ze skoków i spadków rankingów wyszukiwania w różnych branżach. Google codziennie publikuje jedną lub dwie zmiany w swoich algorytmach; większość z nich nie jest zauważalna. Kilka razy w roku Google oficjalnie ogłosi „aktualizację rdzenia”.

 

Podstawowa aktualizacja odnosi się do szerokich zmian w algorytmie i systemach Google, które powodują znaczne wahania wyników wyszukiwania. Ten artykuł jest aktualnym podsumowaniem wpływu aktualizacji podstawowej z maja 2022 r. na branże, zapytania wyszukiwania i stronę wyników wyszukiwania. Zwycięzcy i przegrani są analizowani, aby zapewnić dodatkowe spostrzeżenia i linki, które pomogą Twojej witrynie odzyskać siły po tych zmianach.

 

Terminologia dotycząca aktualizacji podstawowych

Nikt nie zna dokładnej natury aktualizacji podstawowych, chyba że Google nam powie, tak jak miało to miejsce w przeszłości w przypadku aktualizacji Speed ​​lub Freshness. Aby przeanalizować wpływ podstawowej aktualizacji Google na bezpłatne wyniki wyszukiwania, możemy przyjrzeć się dwóm rzeczom: widoczności i zmienności. Widoczność informuje nas o organicznej obecności domeny w wynikach wyszukiwania Google.

 

Gdy wskaźnik widoczności wzrasta, witryna jest umieszczana w rankingu pod kątem większej liczby słów kluczowych o dużej liczbie wyświetleń, które mogą przyciągać kliknięcia.  I odwrotnie, malejąca metryka widoczności oznacza, że ​​domena traci słowa kluczowe. Stopień wzrostu lub spadku wskaźnika widoczności jest znany jako „zmienność”.

 

Możemy stwierdzić, kiedy podstawowe aktualizacje wpływają na witrynę, ponieważ wskaźnik widoczności drastycznie wzrasta lub spada w określonym czasie, który jest zgodny z ogłoszeniem Google. Mając na uwadze te dwa terminy, przejrzyjmy dane z czujnika Semrush i indeks widoczności Sistrix, aby zobaczyć, czego możemy się dowiedzieć o majowej aktualizacji 2022.

Podstawowa aktualizacja Google z maja 2022

Dotyczy branż

Marketerzy dyskutowali o ogromnych wahaniach i spadkach ruchu w witrynach na początku wdrażania. Dane z czujnika Semrush wykazały, że aktualizacja z maja 2022 r. była łagodna w porównaniu z ostatnią aktualizacją rdzenia z listopada 2021 r. Mordy Oberstein , Head of SEO branding w Wix, przejrzał dane Semrush Sensor 1 czerwca i nie znalazł żadnych wskaźników, że aktualizacja z maja 2022 r. była skierowana do konkretnych branż.

 

Zapytałem Obersteina, jakie wahania wskazywałyby, że aktualizacja była skierowana na konkretną niszę, a on odpowiedział, że nie sądzi, by Google kierował się na konkretne branże; że nie jest to trudna liczba, ale raczej spójny trend w różnych rodzajach treści w tej branży. Oberstein zaleca, aby ludzie przyglądali się temu, co dzieje się na poziomie strony, „… ponieważ tak naprawdę nie byłbyś w stanie zdiagnozować tego, co się dzieje, dopóki nie przyjrzysz się konkretnej (słowo kluczowej) zmianie w rankingu”.

 

Wyszukiwane zapytania, których dotyczy problem

Podczas webinaru Wix Marcus Tober , założyciel Searchmetrics, przeanalizował zmienność pozycji na podstawie intencji słowa kluczowego, korzystając z danych z czujnika Semrush.

 

Zamiar słowa kluczowego można podzielić na cztery główne kategorie:

  • Informacyjne: znajdź odpowiedź na pytanie lub ogólne informacje.
  • Nawigacyjny: znajdź określoną witrynę lub stronę.
  • Komercyjne: badanie marek lub usług.
  • Transakcja: Dokończ działanie lub zakup.

 

Odkrycia Tobera są zgodne z tym, kogo widzieliśmy wygrywając i przegrywając w indeksie widoczności SISTRIX, do którego omówimy dalej.

Zwycięzcy i przegrani

Na podstawie wskaźnika widoczności Sistrix (rankingi słów kluczowych ważone liczbą wyszukiwań i prawdopodobieństwem kliknięć) możemy zobaczyć następujących zwycięzców i przegranych.

 

Zwycięzcy

Zwycięzcy zostali zdefiniowani jako ci spośród 20 najlepszych stron internetowych według bezwzględnej zmiany widoczności w Wielkiej Brytanii.

 

Handel elektroniczny dużej marki

Handel elektroniczny był popularnym tematem rozmów w mediach społecznościowych, a indeks widoczności Sistrix UX wspiera tę pogawędkę. Markowe witryny detaliczne, takie jak Amazon, eBay i Etsy, są postrzegane w powyższej tabeli jako mające największą zmianę bezwzględnej widoczności. Zajmują więcej hipotetycznych „sklepów” online. Ta ekspansja obecności marki i trzy aktualizacje recenzji produktów w ciągu ostatniego roku mogą wyjaśnić spadek, którego doświadczają właściciele witryn stowarzyszonych.

 

Zwycięskie witryny e-commerce dużych marek (Amazon, eBay i Etsy) wyprzedzają mniejsze witryny we wdrażaniu pełnego schematu produktu. To odkrycie jest zgodne z 51% zmiennością zapytań dotyczących transakcji (zakup) udostępnionych przez Marcusa Tobera.

 

Wideo

Witryny wideo, takie jak YouTube, TikTok, Disney Plus, Hulu i Twitch, znacznie wzrosły. TikTok odnotował najbardziej imponujący wzrost z ogólnym wzrostem o 133%. Zjawisko to wpływa na to, co wiemy o ewolucji Internetu. Ludzie lubią oglądać filmy online, a Google już indeksuje filmy z milionów różnych witryn.

 

Mogą znajdować filmy na głównej stronie wyników wyszukiwania, wynikach wyszukiwania filmów, Wyszukiwarce grafiki Google i Discover. Podczas odcinka podcastu „Off The Record” w marcu, Danielle Marshak, menedżer produktu Google, powiedziała: „Uważamy, że tego rodzaju treści mogą być przydatne w przypadku wielu różnych typów zapytań wyszukiwania i eksperymentowaliśmy, jak je pokaż go użytkownikom częściej”.

 

Przegrani

Przegrani zostali zdefiniowani jako grupy, które doświadczyły znacznego spadku wskaźnika widoczności Sistrix.

Wydawcy wiadomości i mediów

Spośród 30 przeanalizowanych serwisów informacyjnych Steve Paine , kierownik ds. marketingu w Sistrix, stwierdził ogólną stratę dla większości wydawców wiadomości i mediów. Strata dotknęła przede wszystkim generalistów, którzy piszą o wszystkim; np. wiadomości o gwiazdach, wyniki sportowe, pogoda, ekonomia i porady dotyczące kariery. Chociaż „Google wie, że chociaż możesz mieć najnowsze wiadomości dla The Knicks”, wyjaśnił Malte Landwehr , były wiceprezes ds. produktu w Searchmetrics, „nie oznacza to, że jesteś tym, czego szukają ludzie szukający [zapytań takich jak] „cień do powiek”… ”.

 

Strony referencyjne

Wśród przegranych znalazły się strony z odnośnikami – w tym słowniki, Wikipedia-knockoffs, teksty i witryny ze zdjęciami stockowymi. Landwehr wyjaśnia, że ​​możesz myśleć o tych stronach (stronach referencyjnych) jako „zapasowych” dla Google.

 

Chociaż strona typu definicji może wydawać się trafna w oparciu o TF-IDF, Word2Vec lub podobne podejścia, rzadko pasują one do intencji wyszukiwania. To odkrycie jest poparte tym, co znalazł Marcus Tober ze słowami kluczowymi informacyjnymi, które wykazują zmienność na poziomie 54%.

Nowe funkcje SERP

Być może zauważyłeś różne wyniki rozszerzone w SERP dla zapytań transakcyjnych w formacie siatki wizualnej. Wygląda jak miniatury zdjęć produktu, a po kliknięciu produktu otwiera się panel wiedzy z opcjami zakupów. Format siatki został początkowo zauważony na urządzeniach mobilnych pod koniec marca 2022 r., a teraz pojawia się na komputerach. Możesz to sprawdzić samodzielnie za pomocą zapytań produktowych, takich jak „śpiwór” lub „pędzel”.

 

Chociaż te nowe funkcje zakupów można było zobaczyć na kilka dni przed oficjalnym ogłoszeniem aktualizacji z maja 2022 r., należy o nich wspomnieć, ponieważ niewątpliwie wpływają one na ruch eCom – i łatwo jest błędnie przypisać efekty aktualizacji podstawowej.

 

Powstanie Visual SERP: co to oznacza dla marketerów

Aktualizacje podstawowe to zmiany wprowadzane w celu ogólnej poprawy wyników wyszukiwania Google i ułatwienia Google nadążania za zmieniającym się sposobem wyszukiwania. Jeśli zauważysz spadek w rankingu, jest to niezaprzeczalny sygnał, że musisz aktualizować swoje treści, aby pasowały do ​​​​aktualnych intencji wyszukiwania i być na bieżąco z aktualizacjami w swojej branży. Oto podsumowanie zmian, które widzimy.

 

Wyniki wyszukiwania filmów: nowa granica SEO

Zapotrzebowanie na treści wideo rośnie. Niedawne badanie wykazało, że 73% osób wolało obejrzeć krótki film, aby dowiedzieć się o produkcie lub usłudze. I Google o tym wie. Filmy pojawiają się już w kilku miejscach w Google. I pamiętajcie wcześniejsze uwagi Marshaka: że Google eksperymentuje z częstszym wyświetlaniem treści wideo użytkownikom. (Chcesz dowiedzieć się, jak pomóc Google znaleźć i pobrać Twoje treści wideo? Odkryj 5 sprawdzonych metod SEO dla filmów ).

Wizualizuj informacje o produkcie za pomocą fragmentów rozszerzonych

W badaniu majowej aktualizacji głównej zapytania dotyczące transakcji (zakupu) wykazały zmienność na poziomie 51%. Właściciele witryn eCommerce mogą poprawić wyniki wyszukiwania, dodając znaczniki schematu. Pomaga to potencjalnym kupującym, dostarczając dodatkowe informacje, takie jak ceny lub oceny. Na przykład więcej osób może kliknąć wynik wyszukiwania z wysoką oceną recenzji, ponieważ zapewnia on pozytywny dowód społeczny. Możesz wizualizować informacje o swoich produktach, dodając uporządkowane dane do stron produktów.

 

Format wizualnej siatki Zakupów Google

Nie jest tajemnicą, że zachowania zakupowe zmieniły się drastycznie w ciągu ostatnich dwóch lat; Na przykład sprzedaż e-commerce wzrosła o 43% w 2020 roku. Setki milionów ludzi codziennie wyszukuje zapytania dotyczące transakcji, a Google testuje nowe sposoby uzyskiwania produktów przed osobami, które ich szukają. Dostrzeżone kilka dni przed oficjalnym ogłoszeniem aktualizacji Google z maja 2022 r., możemy zobaczyć produkty w siatce wizualnej, która otwiera się na wspomniany powyżej panel wiedzy. Jeśli chcesz rozwijać swoją firmę dzięki tym funkcjom, obejrzyj ten odcinek programu SEJ Show z udziałem Duane Browna , współtwórcy SEJ, o tym, jak zdominować Centrum Sprzedawcy Google .

 

Końcowe przemyślenia

Mam nadzieję, że opis aktualizacji z maja 2022 r. będzie pomocny. Jeśli wpłynęło to negatywnie na Twoje strony internetowe, zdecydowanie zalecamy zapoznanie się z poradami Google dotyczącymi oceny treści po aktualizacji podstawowej. Pamiętaj, to, co napisałem powyżej, jest hipotezą; wykształcone domysły oparte na publicznie dostępnych danych. Czy widoczność Twojej witryny poprawiła się lub spadła po aktualizacji z maja 2022 r.?